Why

Why

Why? Waarom doe jij wat je doet?

Als je op een netwerk bent is er een grote kans dat jouw eerste vraag is, of je de vraag nu krijgt of stelt: “Wat doe je?”

We zijn oprecht geïnteresseerd in de ander maar de interesse ebt weg als je niet wordt meegenomen in het verhaal. Want laten we eerlijk zijn, niet alles is even interessant voor jou. Daarom zijn er ook zoveel verschillende ondernemers. Iedereen doet wat anders omdat ze andere kwaliteiten hebben.

Als jij graag op een surfplank staat vind je het misschien minder interessant om te weten hoe je heel gemakkelijk zelf je jaaropgave kan doen. Grote kans dat je dat liever een ander laat doen.

Maar hoe kan je dan toch verbinding maken met de ander als ‘Wat’ ze doen voor jou niet zo interessant is?

Vraag dan eens ‘Waarom’ ze doen wat ze doen. Dan krijg je vaak een heel ander gesprek.

Succes zit hem in de ‘waarom’?

Het is een zo voor de hand liggende vraag, maar toch merk ik dat het antwoord niet zo vanzelfsprekend komt als ik iemand vraag: “Waarom doe je wat je doet?”

Vandaag werd mij die vraag gesteld, en ik snapte ineens waarom ook mijn antwoord even op zich liet wachten.

Je verwacht die vraag gewoon niet! En daarom ben je er misschien ook minder mee bezig.

Toch is de waarom vraag de meest interessante vraag om verbinding te krijgen met je gesprekspartner.

Niet iedereen is jouw klant

Als jouw boodschap resoneert met de ontvanger krijg je een verbinding. Als dat niet zo is, is de kans groot dat hij of zij over je schouder kijkt of er iemand is die interessanter voor hem of haar is.

Dat is een mooi moment om het gesprek af te ronden en zelf ook op zoek te gaan naar een andere gesprekspartner. En daar is niets mis mee.

Alle ondernemers op zo’n netwerk hebben wat te bieden. Het is reuze interessant om te weten waarom ze doen wat ze doen. Ga eens op onderzoek uit en speel met deze vraag. Voel wat het antwoord met je doet, en ga dan op onderzoek uit waarom dat zo is.

Interessant!

Welke emotie roept het antwoord op de Why-vraag op?

Frustratie, irritatie, oninteressant of onzeker? Dit zijn emoties die jou vertellen dat de ander iets kan of doet wat jij nog niet kan of doet. Of dat de ander iets doet dat jij nooit zou doen omdat het te ver van jouw normen en waarden ligt.

Interessant om bij jezelf na te gaan waar je emotie vandaan komt. Stel de ander doet iets wat jij nog niet doet omdat je denkt het nog niet te kunnen, wat is dat dan? En wat heb jij nodig om dat wel te kunnen? Etc.

Interesse, verlangen, connectie en sympathie zijn signalen dat de ander jou misschien kan helpen. Wat grijpt je aandacht en waarom? Waarom is de ander sympathiek? Wat kan je daarvan leren? Wat heeft de ander te bieden waar jij mee geholpen bent? Wat is jou dat waard?

De Big Why

Formuleer voor jezelf de big Why van Simon Sinek. Dan sta je in ieder geval nooit met een mond vol tanden.

Mocht je het filmpje nog niet kennen, dan raad ik je zeker aan om dat eens te bekijken.

  1. Waarom doe je wat je doet?
  2. Hoe doe je dat?
  3. Hoe ziet dat eruit in de praktijk?

Voorbeeld van mezelf

Ik ben een aantal jaren terug mijn energie verloren door verkeerde keuzes te maken, ik hoop dat jij nooit in zo’n donker gat gaat vallen. Mijn intentie is om zoveel mogelijk ondernemers te helpen om hun energie te bewaken en samen de mogelijkheid te creëren om te gaan doen wat ze het allerliefste doen. (1)

Daarom deel ik mijn kennis als ervaringsdeskundige en maak ik ondernemers bewust van hun waarde.

Deze waarde ligt in datgene wat je gemakkelijk en graag doet. Als Content Expert help ik je om je verlangen om te zetten naar een concreet plan met content dat je helpt om de ideale klanten naar je toe te trekken. (2)

Daarom heb ik de Killer Content Academy opgezet. Ik geef live online lessen omdat de energie hoger is als je elkaar treft en elkaar helpt dan dat je een opgenomen filmpje bekijkt. Ik geef de controle terug aan jou, jij bepaalt jouw groei en het tempo van jouw groei. Ik loopt naast je zodat je het niet alleen hoeft te doen.

De Academy is niet alleen een ontmoetingsplaats maar ook een bibliotheek aan informatie, filmpjes, tutorials, sjablonen en stappenplannen die je gebruikt voor het maken van Killer Content. (3)

Alleen dromen werkt niet, werken voor je dromen wel.
Jouw droom wordt werkelijkheid samen met de Killer Content Academy.

Nieuw

De Killer Content Academy is volop in ontwikkeling. Vanaf nu is het mogelijk om losse lessen te volgen in de Killer Content Academy.

Zo kan jij zelf bepalen wat jij nodig hebt om te groeien.

17 september – Ontdek je kracht

20 september – Workshop Pitch Schrijven

24 september – SEO

4 oktober – Tips en Trucs voor een Killer Tekst

15 oktober – Voor wie wil je werken?

25 oktober – een Killer Homepagina

5 november – Hoe werkt je brein?

19 november – Jouw Why

29 november – Workshop Conversieoptimalisatie

17 december – Wat ben je waard?

3 januari – Workshop Schrijf een Blog

21 januari – Wat is jouw businessmodel?

18 februari – Hoe verwerken mensen informatie?

28 februari – Neuromarketing deel I en deel II

6 maart – Schrijf Killer Mails voor je funnel

Heb je een onderwerp waar je meer over wilt weten? Maar staat dat onderwerp er niet tussen? Leuk! Laat het me weten en als ik antwoord kan geven dan maak ik er een les van die jij gratis mag volgen.

Primeur!

Jij hebt de primeur, de lessen staan nog niet eens op mijn website.

Zodra de lessen op mijn website staan kun je je inschrijven voor een les. Elke les kost 97,- de Workshops zullen iets duurder zijn. De lessen zijn online waardoor je reistijd bespaart en lekker op een plek kunt gaan werken waar jij je prettig voelt. Bij elke les hoort een handleiding.

Leden van de Killer Content Academy hebben gratis toegang.

Wil jij een compleet plan en begeleiding, dan is het voordeliger om in mijn programma te stappen.

Een reactie plaatsen