Voor alles is er een Markt

Voor alles is er een Markt

Voor alles is een Markt

Voor alles is een markt, dat bleek wel weer toen ik op een festival een paar heel bijzondere slippers spotte. De zolen van de slippers waren van gras! Zo grappig.

Ik zie het dan voor me dat de koper een grasveld mist omdat hij op een appartement midden in de stad woont en gewoon weer gras aan zijn voeten wil voelen.

Pantyaantrekschoenen, voor alles is een markt 🙂

Of wat dacht je van pantyaantrekhandschoenen? Ik sprak laats op een netwerk een dame die in een duur warenhuis haar panty’s ging kopen, want ze had een belangrijke dag en ze trekt altijd haar panty’s kapot. "Gebruik je dan geen pantyaantrekhandschoenen?" vroeg de verkoopster haar verbaasd. Alsof het de normaalste zaak van de wereld was.

Deze dame dacht dat elke vrouw pantyaantrekhandschoenen in haar tas had zitten. Terwijl veel vrouwen er waarschijnlijk nog nooit van gehoord hebben. We hebben er smakelijk om gelachen. Wij lachten wel maar de panty van deze dame is nog steeds heel!

Voor alles is een markt!

Als je marketing maar goed zit…

We zeggen altijd" "Als je haar maar goed zit dan komt alles goed." Beter is het om tegen een ondernemer te zeggen: "Als je marketing maar goed zit, dan komt alles goed." De meest bizarre dingen worden er verkocht. Voor alles is een markt.

Waarom?

Omdat als de marketing goed is, de profilering juist is en je verhaal raakt, dat mensen heel graag willen kopen.

Hoe raak jij jouw prospect met jouw verhaal?

Als jij iemand bent die geen tijd wilt steken in marketing en je niet wilt verdiepen in je prospect dan zit je bij mij niet goed.

Ik verbaas me nog steeds als ondernemers afhanek nadat ik ze een mail heb gestuurd waarin ik een aantal vragen stel ter voorbereiding op ons gesprek voor hun webteksten.

De vragen zijn te confronterend, te moeilijk of te tijdrovend om ze te beantwoorden. Of de ondernemers lopen weg door ‘angst’ of door ‘gebrek aan (priori)tijd’.

Raken met je verhaal kost tijd en energie. Je kunt niet raken als je geen energie hebt gestoken in het leren kennen van je doelgroep.

Structuur aanbrengen

Begin met structuur aanbrengen van alle informatie die rondzwermt in je hoofd.

Pak een leeg blad en schrijf alles op wat je denkt. Alles! Alles wat je weet over je doelgroep en alles wat je bezighoudt. Zowel privé als zakelijk, zowel successen als angsten, je producten of ideeën. Pas als je alles hebt opgeschreven kun je structuur aanbrengen.

Canvas Businessmodel

Vul dan je canvas businessmodel in. Doe dit realistisch. Hoeveel uren wil je werken? Wat wil je verkopen? En wat heb je daarvoor nodig?

Maak een ABC-tje.

A. Kernaanbod formuleren

Formuleer dan je Kernaanbod.
• Wat wil je verkopen?
• Waar ligt jouw kracht?
• Wat heb je te bieden?
• Welke problemen los je op?
• Wat is jouw verhaal?

B. Fundering leggen

Leg de fundering van je bedrijf.
• Wat zijn je kwaliteiten?
• Waar wil je om bekend staan?
• Waar twijfel je geen seconde over?

C. Paraplu kiezen

Onder welke noemer wil je jouw boodschap vertalen?
Wat is kenmerkend voor jou en je product?
Hoe kun je jouw authenticiteit laten zien?

Voorbeeld:

Laat ik beginnen met het voorbeeld van mijn bedrijf.

a. Kernaanbod – De Killer Content Academy
b. Fundering – Schrijven van goede content
c. Paraplu – Energierijk Ondernemen

Wil je voor eens en altijd leren hoe jij content schrijft waarvan je prospect smult? Goede content zorgt voor nieuwe klanten en vergroot je zichtbaarheid. Met meer klanten heb jij minder zorgen. Met meer klanten kan jij doen wat jij graag wilt doen. Met meer klanten krijg jij energie omdat je doet wat je graag doet en omdat je geen zorgen meer hebt. Met meer klanten heb je meer geld en voel je meer vrijheid.

Kies voor jezelf, en laat je trainen om voor eens en altijd Killer Content te schrijven. Wie schrijft die krijgt nieuwe klanten. Met nieuwe klanten kan jij (weer) Energierijk Ondernemen.

Mijn ABC-tje helpt mij om op koers te blijven. Alle content die ik maak zet ik op de fundering van mijn bedrijf, hang ik onder mijn paraplu en ben ik enthousiast over mijn Kernaanbod.

Voorbeeld 2: De grasslipper

Ik stel me voor dat ik leverancier ben van een grasslipper.
Hoe zou ik mijn ABC-tje dan kunnen inrichten?

A. Kernaanbod – Grasslippers
B. Fundering – Neem de natuur met je mee
C. Paraplu – Te Gek!

Waarom zou je afscheid nemen van lopen op blote voeten op het gras als je midden in de stad woont? Met de slippers van JoDam neem je het gras gewoon met je mee. Waar je ook bent. Niets is te gek, maar hoe Té Gek ben jij met deze slippers aan je voeten op een festival?
Bestel ze direct dan heb je ze morgen al in huis.

Voorbeeld 3: De Pantyaantrekhandschoen

Ik stel me voor dat ik leverancier ben van pantyaantrekhandschoenen.
Hoe zou ik mijn ABC-tje dan inrichten?

A. Kernaanbod – Pantyaantrekhandschoenen
B. Fundering – Nooit meer een ladder in je panty
C. Paraplu – Zorgeloos vrouw zijn

Je bent al weken bezig om je op je best te presenteren op dat belangrijke feestje. Je hebt je kapsel al uitgezocht en de afspraak staat. De make-up heb je al getest en je jurkje hangt al klaar. De enige zorg die je nog hebt is je panty! Hoe kom je de dag door zonder dat je je panty kapottrekt?

Een veel voorkomend probleem waar nu eindelijk een echte oplossing voor is. Ongeacht de kwaliteit van de panty, met deze pantyaantrekhandschoenen trek je ze nooit meer kapot. De handschoenen zijn klein op te rollen zodat ze niet veel ruimte innemen in je handtas. Zo kun je de hele dag zorgeloos vrouw zijn.

Nooit meer een ladder in je panty! Bestel ze direct, ze zijn weer leverbaar.

Maak jouw ABC-tje wordt content schrijven zoveel leuker en gemakkelijker!

Energierijk Ondernemen

Als je jouw ABC-tje hebt geformuleerd houd je denktijd over. Je begint overal om je heen inspiratie te zien die passen binnen dit ABC-tje.

Als je dit helder hebt krijg je energie van content maken. Je gaat het leuk vinden. Je gaat zelfs in content denken. Stel je eens voor hoeveel energie je daarvan gaat krijgen? Wat als content schrijven geen drama meer is? Wat als inspiratie krijgen eenvoudig is? En hoe zou het zijn als de letters als vanzelf uit je toetsenbord rollen?

Ga het ervaren en meld je aan voor de Killer Content Academy.

Profileren

Met je ABC-tje ga je je profileren. Een goede profilering en positionering vraagt om aandacht en tijd.
Gun dat jezelf!

Blijf dromen,
Gr. Jolanda

Wil jij een compleet plan en begeleiding, dan is het voordeliger om in mijn programma te stappen.

Een reactie plaatsen