Vertel je verhaal en laat jezelf zien

Vertel je verhaal en laat jezelf zien

Durf je verhaal te vertellen

Jij hebt wat te vertellen.
Jouw verhaal is goud waard. Maar schrijf jij wel voldoende Killer Content om je ideale klanten te raken?
Herken jij dit gedrag?

  • Volg je Goeroes die je vertellen wat je wel en niet moet doen?
  • Surf je op Internet en leest veel artikelen over online marketing?
  • Doe je mee aan Challenges?
  • Bekijk je Webinars?
  • Leer je van Nieuwsbrieven?
  • Koop je Boeken?
  • Investeer je zelfs in offline Masterclasses?

Allemaal acties die iets kunnen opleveren als je het geleerde direct in de praktijk brengt. Het is in ieder geval geweldige input voor je content.

Schrijven is 70% verzamelen 10% schrijven en 20% redigeren

Voordat je ook maar een letter op papier kan zetten is het belangrijk dat:

  1. Weet wat je wilt zeggen
  2. Weet tegen wie je dit zegt.
  3. En weet met welk doel je dit zegt.

Schrijven is vooral informatie verzamelen.

Informatie verzamelen over je doelgroep, informatie verzamelen over het bereiken van je doel en informatie verzamelen om je kernboodschap kracht bij te zetten.

Als je begint met schrijven voordat je duidelijk hebt wat je strategie is, is het niet zo raar dat je niets van waarde op papier krijgt.
Als je direct alles perfect op papier wilt zetten dan blokkeer je vrijwel direct. Perfectie bestaat immers niet.

De inspiratie ligt voor het oprapen

Nadat je de eerste drie stappen goed hebt gedaan wordt het makkelijk. Je hoofd loopt waarschijnlijk al over met ideeën en je ziet overal om je heen inspiratie.

Monique, een actief lid van de Killer Content Academy zegt:

“Ik had nooit verwacht dat ik zo leuk kon schrijven. Mijn teksten waren taai en saai. Maar over mijn bedrijf Bij Websites kan ik nu hele mooie verhalen schrijven. Ik sta nog te kijken van mezelf. Ik heb nu een boekje vol met aantekeningen over onderwerpen waar ik over kan gaan schrijven. Ik vind het nu zelfs leuk.”

Mega tip!

Begin met schrijven! Let niet op opbouw, of op goede zinnen of op inhoud. Zet gewoon alles wat je in je hoofd hebt op papier.
Je kunt pas structureren, corrigeren en redigeren als je tekst hebt. Met een leeg vel kun je niets. Dus schrijf gewoon. Niemand hoeft het nog te lezen, het is alleen voor jou. Jij bepaalt wanneer je het gaat delen. Vertel je verhaal.

Schrijf je hoofd leeg.

Maak het persoonlijk

Meer dan ooit gaat marketing om verbinding maken. Laat jezelf zien en vertel je verhaal.
Maak je content persoonlijk. Niet iedereen zal daarop aanslaan, maar de klanten die bij jou passen zullen zich herkennen in je verhaal en zich gemakkelijk met jou gaan verbinden. Dat zorgt ervoor dat je de leukste klanten naar je toetrekt. Het voelt dan niet meer als werken.

Vertel je verhaal, kom uit de schaduw en ga in het licht staan. Koppel jouw verhaal aan jouw ideale klant. Wat brengen jouw ervaringen voor waarde voor je lezer? Zij denken bewust of onbewust altijd: ‘Whats in it for me?’

Actie = groei

Maar kijk eens heel eerlijk naar je acties. Doe je ook wat met de kennis die je hoort of ziet?
Of kom je thuis en vraag je jezelf af: Hoe dan?

Vaak wordt je direct weer opgeslokt door de waan van de dag. Iedereen vraagt aandacht van je en je stelt de implementatie van dat wat je hebt geleerd uit.

Totdat je niet meer precies weet wat je moet doen of niet weet of je het wel goed doet. En vervolgens doe je niets.
Weggegooid geld en verloren energie.
Het kan ook anders!

Energiemanagement

Ik ben een groot fan van energierijk ondernemen. Ik ben vanuit mijn burn-out een bedrijf gestart en ik had nooit kunnen bedenken wat voor invloed dit zou hebben op mijn leven. Door mijn ervaring ben ik op onderzoek uitgegaan naar kennis over ons brein. Waar reageert ons brein op en hoe je het beste uit jezelf halen?

Wist jij dat de meeste energie verloren gaat als je het gevoel hebt achter de feiten aan te rennen? Als je het gevoel hebt dat je veel ‘moet’ en weinig ‘kan’? Als je het gevoel hebt niet jezelf te (mogen) zijn?

Kom uit de schaduw en ga in het licht staan. Laat jezelf zien. Laat je expertise zien.
Laat je business groeien door je boodschap op een overtuigende manier te verwoorden.

Vertel je verhaal!

Killer Content Academy

In de Killer Content Academy geven we veel aandacht aan deze eerste drie stappen. Omdat deze mega krachtig zijn voor je content en je inspiratie. Wil je daar meer over weten, plan dan een gratis contentgesprek met mij in.

Wil je weten hoe je op elke hoek van de straat inspiratie krijgt voor een nieuw artikel? Wil je de technieken leren en je content een enorme boost geven?

Laten we dan samen kijken over de Killer Content Academy past bij jou!

Stretch jezelf en ontdek of er nog iets is wat je niet weet.

Een reactie plaatsen