SEO checker

SEO checker

SEO is nog lang niet dood

Een seo check is ook in 2019 nog steeds noodzakelijk. Ik vind het een beetje storend als ik hoor dat SEO steeds minder belangrijk wordt omdat Google steeds slimmer wordt. Alsof je geen enkele moeite meer hoeft te doen om met je website vindbaar te zijn in de Google resultaten.

Ik denk dat het moeilijker is dan ooit. Niet alleen komen er elke dag websites bij waarmee je moet concurreren, je moet ook steeds meer aandacht geven aan je content wil je een beetje vindbaar zijn.

Ik ben gestart met een nieuwe website www.killercontentacademy.nl in een concurrerende markt. En het is niet meer zo vanzelfsprekend dat je met de naam van je bedrijf op de eerste pagina staat. Zeker niet als je url een sterk concurrerend zoekwoord bevat 😉

Wil je vindbaar zijn dan moet je daar wel wat voor doen!

SEO checker voor Killer Content!

Killer Content heb je gewoon nodig als je vindbaar wilt zijn met je website. Zelfs als je een zak met geld hebt om te adverteren.

Maar wat is Killer Content? Dat zijn informatiebronnen op je website die voldoen aan een hoop kleine regeltjes.

Een minimale aanpassing aan je teksten kan een groot verschil opleveren. Het puntensysteem van Google heeft nog veel geheimen. Maar dat Google steeds slimmer wordt en relevantie steeds beter kan indexeren is duidelijk.

Gouden tip: Schrijf altijd voor je bezoeker en niet voor Google!

Content en SEO

Er is natuurlijk wel wat veranderd in SEO-land. Je website volproppen met zoekwoorden is al lang pasé. Dat gaat je alleen maar strafpunten opleveren. De leesbaarheid en de gebruiksvriendelijkheid van je website is veel belangrijker.

Ff een SEO-check: heb je deze 5 punten al opgenomen in je contentstrategie?

1. Snelheid van je website

Gebruiksvriendelijkheid hangt ook veel af van de snelheid van je website. We worden steeds ongeduldiger en willen direct geholpen worden als we ergens op klikken. Ik ben daar zelf een groot voorstander van. Ik erger mij groen en geel als ik moet wachten op een pagina. Ik worstel bijvoorbeeld op dit moment met de snelheid van mijn website en dat zie ik terug in de resultaten. Maar geloof me, daar werken we aan 

Een snelle website maakt in 2019 echt het verschil. Mobiele gebruiksvriendelijkheid staat daarnaast.

2. Aansluiten met de zoekvraag in Google

Als jij het beste antwoord geeft op de zoekvraag van je bezoeker dan krijg je pluspunten van Google. Het is dus nog steeds belangrijk om te weten waar je doelgroep op zoekt om het juiste antwoord te formuleren. Steeds vaker worden er vragen aan Google gesteld (voice search).

Hoe werkt het?

  1. Je bezoeker typt een zoekopdracht in Google. Bijvoorbeeld: SEO in 2019
  2. Jouw websitepagina verschijnt in de zoekresultaten en daar wordt op geklikt omdat je een goede metabeschrijving hebt geschreven (tip)
  3. De bezoeker komt op je website en krijgt hier alle informatie over SEO in 2019 en blijft daarom lezen. Daarom krijg je pluspunten van Google. Hoe langer ze op je website blijft des te meer pluspunten jij krijgt.
  4. Gaat je bezoeker weer weg en klikt zij de website aan die onder jouw pagina staat in de zoekresultaten? En vindt zij hier het antwoord wél? Dan krijgt deze pagina pluspunten maar dan krijg jij ook strafpunten.

Wist je trouwens dat er nog steeds een hoog percentage zoekopdrachten zo uniek zijn dat ze niet verschijnen in diverse SEO-Tools? Gezond verstand blijft het allerbelangrijkste. Schrijf dus voor je bezoeker en niet voor Google.
Maar zet wel de keywords op de juiste plaats.

3. Rijke Content

Google is gek op rijke content. Omdat je bezoeker er verliefd op is.

Wat is rijke content?

  • Een pagina waar je diverse soorten content aanbiedt.
    o Antwoord op de vraag van de bezoeker
    o Afbeeldingen
    o Filmpjes
    o Monsterartikelen (2000 woorden)
    o Gifjes
    o Schematische weergave van een proces (infographics)
    o Etc. (Wat je maar kunt bedenken dat een toevoeging is aan je verhaal)

4. Een gevulde Website met nieuwe content

Bloggen is niet voor niets zo populair. Elk blog kun je weer optimaliseren voor een aparte vraag met zoekwoorden. Door een contentstrategie te ontwikkelen waarbij je regelmatig nieuwe content op je website zet werk je aan een betere vindbaarheid.

Wat ook goed helpt voor je vindbaarheid is een Kennisbank of Woordenboek waarin je je kennis structureert. Dit noemen ze Evergreen content. De definitie hiervan is dat je content maakt dat tijdloos is. SEO 2019 is een blogbericht waarin een datum staat en volgend jaar dus weer aangepast moet worden. Maar uitleg over de titel SEO (Search Engine Optimalisatie) is tijdloos.

Als je een bibliotheek hebt met tijdloze content kun je er ook altijd een link naar toe maken. Dat brengt mij bij het 5e punt.

5. Interne- en externe linken

Hoe langer je bezig bent met je contentstrategie des te meer mogelijkheden heb je om je artikel rijker te maken door bepaalde termen en woorden door te linken naar andere pagina’s die van toegevoegde waarde zijn op het artikel dat je aan het schrijven bent.

Als je van je website een web hebt gemaakt van interne- en externe linken dan komt Google in actie met het geven van bonuspunten. Google ziet linken als relevantie. En relevantie is het allerbelangrijkste als je wilt scoren in Google.

Interne linken zorgen ervoor dat je bezoeker langer op je website blijft. En dat dat belangrijk is leg ik uit bij punt 2.

Backlinks zijn ook nog steeds erg belangrijk. Zeker als de link van jouw website staat op een website die relevant is voor jouw business. Nog beter is het als jouw link op een website staat die door Google als betrouwbaar en goed wordt gezien. Dit zijn weer pluspunten.

Als jij jouw content wordt gedeeld op socialmedia met een link is dat goed voor je website maar ook als anderen jouw content door anderen wordt gedeeld krijg je pluspunten. Want als anderen jouw bericht delen en liken dan zal het wel relevant zijn.

Extra tip:

Zorg dat je in je WordPress website de plugin Yoast heb geinstalleerd. Lees hieronder hoe je die plugin het beste kunt gebruiken.

 

Killer Content Academy

Heb jij een website?
Wil jij gebruik maken van Killer Content?
Wil je weten hoe en waar je Killer Content kunt delen?
Wil je weten hoe je met Killer Content je agenda gevuld krijgt?

In de Killer Content Academy leer je hoe je Killer Content kunt maken en over alles wat je daarmee kunt doen. Je ontwikkelt een contentstrategie die voor jou werkt. Je volgt niet alleen de online lessen (live) maar je wordt ook ondersteund door jouw persoonlijke coach. Als je wilt krijg je feedback op je werk door de docent en je klasgenoten.
De academy is een on demand platform. Je leert wanneer het jou uitkomt. Je haalt eruit wat jij eruit wilt halen. Jouw succes is afhankelijk van de aandacht die jij aan jouw content geeft.

Als je klaar wilt zijn voor de toekomst, verover je jouw plek in de Killer Content Academy. Waarschuwing: niet voor iedereen geschikt.
De Killer Content Academy is alleen geschikt voor ambitieuze ondernemers die bereid zijn om te werken voor hun dromen.

Vraag nu gratis je Content Scan aan en ontdek over Killer Content Academy past bij jou.

Een reactie plaatsen