Respect voor de hulpverleners en onderzoekers

Respect voor de hulpverleners en onderzoekers

Respect voor de hulpverleners!

We worden nog steeds verrast door de gedachtegang van extremisten of egoïsten. Wat het motief ook was van Gökmen T. voor de schietpartij in Utrecht, de meeste van ons zullen het nooit begrijpen.

Ik heb groot respect voor de hulpverleners die structuur in de chaos wisten te krijgen.

De slachtoffers kregen de aandacht die ze nodig hadden, de plaats van delict is afgezet en direct met man en macht onderzocht, stakingen zijn gestaakt, mensen zijn opgevangen, telefoonnummers zijn in het leven geroepen, persconferenties zijn belegd, nieuwslijnen zijn opengehouden en er is perfect met elkaar samengewerkt zodat de schutter dezelfde dag nog is aangehouden.

Chapeau!

Samenwerken is krachtig

Dit is een perfect voorbeeld van de kracht van samenwerken en oefenen. Menig oefening grip 5 is er aan vooraf gegaan. Oefenen werkt!

Nu het eropaan kwam werden de juiste acties door de juiste mensen uitgevoerd.

Er zijn ook vast fouten gemaakt, maar het resultaat is verbluffend.

Structuur en strategie is noodzakelijk

Door in het verleden alle scenario’s te oefenen, wat als…. konden de leiders nu goed aansturen op de acties die gedaan moesten worden. Ze wisten waar de pijnpunten zaten, waar de hiaten mogelijk waren, waar de kracht zat en hoe te handelen in bepaalde situaties.

Voorafgaand aan alle acties zaten jaren van speculaties, maken van rapporten en veel heel veel oefenen. Goed werk heeft tijd nodig.

Weten wat je wilt delen en wat niet!

Als de politie alle informatie ging delen die ze hadden was dat niet effectief. Je moet weten wat je wel wilt delen en wat niet en op welk moment. Over elke communicatie-uiting is goed nagedacht.

Je moet kijken wat het effect is van je communicatie en dan bijsturen.

Actie

Alle hulpverleners konden nog zoveel geoefend hebben en hun plannen nog zo goed uitdenken en scenario’s uitwerken, maar ze moesten nog wel in actie komen nu het moment daar was!

Actie is de sleutel naar succes!

Autoriteit

Super belangrijk op deze cruciale momenten zijn de autoriteiten. Iedereen kijkt verwachtingsvol naar de autoriteiten en de stappen die zij nemen.

Zonder twijfel worden de adviezen opgevolgd en uitgevoerd.

Ik heb respect voor de hulpverleners, politie en alle betrokkenen die adequaat hebben gereageerd.

Hoe doe jij dat?

Op jouw niveau, met jouw uitdagingen die hopelijk minder levensbedreigend zijn heb jij dezelfde strategie toe te passen.

Ben jij je daar bewust van?

De Killer Content Academy

In de KCacademy gaan we hiermee aan de slag.

1. Samenwerken is kracht

Waarom zou je alles alleen moeten doen? Als ondernemer ben druk bezig in je bedrijf. Bovendien maak je elke dag beslissingen die van invloed zijn op je toekomst. Probleem is dat je dat vaak zelf niet meer ziet. Je weet te veel.

Een goede coach helpt je met het stellen van de juiste vragen zodat je weer anders gaat kijken naar de zaken die zo vanzelfsprekend voor je zijn.

Daar ligt je groei!

 

2. Structuur en strategie is noodzakelijk

Zonder structuur en strategie communiceer je hapsnap. Je bent veel tijd kwijt om content te maken en te delen maar de boodschap raakt niet. Je richt je op iedereen en daardoor richt je je op niemand.

Alleen een website hebben is niet voldoende. Je hebt ook bezoekers nodig, daar moet je in investeren! Je moet weten wat jouw ideale klant voor problemen heeft en je hoe je deze problemen adequaat gaat oplossen.

3. Weten wat je deelt en wat niet

Communicatie is psychologie. Hoe meer je weet over de werking van hersenen weten des te beter kun je jouw boodschap laten resoneren bij je doelgroep.

Als je weet hoe mensen informatie verwerken en beslissingen nemen kun je ze daarmee helpen.

Nudging

Nudging (letterlijk vertaald, een duwtje in de rug) is daar een voorbeeld van. Je helpt je bezoeker een beslissing te nemen door ze een advies te geven. Of door ze onbewust te beïnvloeden. Bijvoorbeeld door bepaalde producten op ooghoogte te leggen (gemak), of door een vlieg in de wc-pot te plakken om knoeien te voorkomen (aantrekkingskracht).

Geef bijvoorbeeld een meest verkochte optie aan of vul alvast het bedrag voor een donatie in. Elimineren van storende afleidende factoren helpt ook. Houd de focus waar je hem wilt hebben.

decoy effect

Het zo genaamde decoy effect (afleidingseffect) helpt je aan meer conversie. Als je bijvoorbeeld een prijsvergelijking hebt van twee producten, dan kan het helpen een derde variant toe te voegen die veel hoger ligt. De kans dat men voor de middelste variant kiest is dan groter, zeker als je deze keuze ook nog aanbeveelt.

Als je alles communiceert wat je weet en alle opties openlaat, dan neemt je lezer geen beslissing. Je overbelast de hersenen van je bezoeker en daarmee verliest je potentiële klant actiekracht.

Geef commando's

Geef duidelijke commando’s aan je bezoeker. Jij bent de leider van jouw bedrijf. Straal dat uit!

Meten is weten

Meten is de enige manier om te weten of je met jouw aanpassingen ook echt mensen helpt een beslissing te nemen. Vergeet dan ook nooit om je Google Analytics code te gebruiken in je website.

4. Actie

Zonder actie gebeurt er niets. Alleen een website inrichten is niet voldoende, dat is pas een eerste stap. Het is ook belangrijk om je marketing uit te voeren. Artikelen schrijven, nieuwsbrieven versturen, social media inzetten en natuurlijk door je website te optimaliseren met passende zoekwoorden.

Herhalen

Herhalen, herhalen en herhalen om vervolgens nog meer te herhalen. Iedereen krijgt zoveel prikkels binnen, het duurt even voordat jouw boodschap binnenkomt bij je ideale klant. Herhaal je boodschap daarom vaak. Telkens vanuit een andere invalshoek.

5. Autoriteit

Doordat jij je verhaal zo vaak herhaalt vanuit andere invalshoeken krijg je een bepaalde autoriteit. Deel je kennis zoveel mogelijk. Bedenk goed wat jij wilt dat mensen van jou onthouden. Als ze morgen een artikel over je gaan schrijven, waar moet dat dan over gaan?

Ook al heb je nog meer kwaliteiten en aanbiedingen, zorg dat je altijd datgene noemt waarvan jij bekend om wilt staan.

Online marketing

Om je marketingwiel te laten draaien is het nodig dat alle schakels nauw met elkaar verbonden zijn. In de Killer Content Academy gaan we daaraan werken. Op je eigen tempo. Jij bepaalt wat je wilt leren. Jij bent in control en on demand.

Stap naar voren en neem leiderschap over je bedrijf.

Hoe?

Volg mijn webinar of vraag een content scan aan.

Een reactie plaatsen