Hoe snel ben jij verliefd?

Hoe snel ben jij verliefd?

Hoe snel ben jij verliefd?

Als je snel verliefd bent kan het zijn dat anderen je zien als een slet. Niet echt aardig maar zo is het wel.

Als we een levenspartner uitzoeken zijn we vaak heel kritisch maar als we op zoek zijn naar klanten, vinden we iedereen wel goed genoeg.

Herken je dat?

En werkt dat voor je?

Mijn wensenlijstje is lang

Ik zeg je heel eerlijk, mijn wensenlijstje voor de ideale levenspartner is lang. (Zou ik hem daarom nog niet hebben gevonden?) Maar ik heb ook wel degelijk een wensenlijstje voor mijn ideale klant.

Dat ziet er ongeveer zo uit:

  • Betrokken
  • Eerlijk
  • Lef
  • Gericht op helpen
  • Vooruit willen komen
  • Uit comfort willen/durven stappen
  • Leergierig

Ik zal je het lijstje van mijn ideale partner besparen.

Visualiseer een samenwerking

Ik heb in het verleden weleens samengewerkt met ‘haantjes’. Ken je dat type? De typische autoverkoper, ik bén het en ik weet het béter.

(Zonder iemand te willen beledigen, ook deze haantjes zijn van grote waarde in bedrijven.)

Maar dit type mens past niet bij mij. Daar ben ik te soft voor om tegenin te gaan en te trots voor om mij steeds weer als underdog te gedragen, bovendien krijg ik er jeuk van.

Met wie wil je werken?

Ik ben gaan visualiseren met welke ondernemers ik wil werken. Ik zie een samenwerking voor me met mensen die voldoen aan mijn wensenlijstje. En ik zie dat ik voor deze groep ondernemers écht een verschil kan maken. Want als de agenda van deze ondernemers vol blijven, kunnen zij hun klanten leed besparen.

Als er veel mensen geholpen worden, zullen veel mensen een beetje blijer zijn. En als er veel mensen blijer zijn, wordt de wereld een beetje mooier.

Daar heb ik dan mooi aan bijgedragen. Tof toch?

Ben jij een slet?

Voor veel ondernemers is het moeilijk om 'nee' te zeggen. Want jij kan toch iedereen helpen? Ben jij ook een ondernemende slet?

Hoe voel jij je daarbij? Word je daar echt gelukkig van?

Je hoeft geen nee te zeggen

Ik snap het wel hoor. Je wilt liever geen 'nee' zeggen tegen werk. Werk is werk. Toch? Maar als je je marketingwiel goed inricht is het helemaal niet nodig om je als een slet te gedragen. Jouw boodschap resoneert dan alleen bij mensen die gelijkgestemd zijn.

En gelijkgestemde mensen zoeken elkaar op. Je krijgt geen ongewenste klanten meer die je aantrekt met je boodschap.

Het is vooral duidelijk waar jij voor staat. Voor alle potentiële klanten waar jij contact mee krijgt (leads) ook als ze niet passen in het profiel van je ideale klant. Waarom zou je ze dan weigeren? Ze resoneren wél met je boodschap. Daarom nemen ze contact met je op. Je hoeft geen 'nee' meer te zeggen en toch krijg je klanten die bij je passen.

Stress zet aan tot ontwikkeling

Om je communicatie om te gooien heb je wel lef nodig. Hiervoor kom je uit je comfortzone en daar krijg je stress van. Maar stress is niet alleen maar slecht. Stress zet je ook aan tot vernieuwing.

Darwin heeft aangetoond dat niet alleen de sterkste of de slimste overleven, maar dat juist de mensen die zich het gemakkelijkste aanpassen aan nieuwe omstandigheden overleven.

Wie zich niet aanpast sterft

De wereld is continu in verandering. Sterf jij als ondernemersslet? Of zet je jezelf op de kaart als Expert?

Jouw keuze.

Waar kan de Killer Content Academy helpen?

Heb je hulp nodig bij het zoeken van jouw tone of voice?

Help jij ondernemers op fysiek, emotioneel of spiritueel gezondheidsniveau?

Dan wil ik je graag in de Killer Content Academy ontvangen en helpen.

Wil je eerst meer weten? Neem dan even contact met mij op. De plannen we een content scan. Ik ga je content bekijken en geef je tips hoe dat beter kan #gratis

Ik wil graag een Content Scan van mijn bedrijf >

1 gedachte over “Hoe snel ben jij verliefd?”

Een reactie plaatsen