Framing

Framing

Hoe krachtig is framing voor je omzet?

Killer Content maken draagt bij aan je vindbaarheid en zichtbaarheid.
Met Killer Content trek je potentiële kopers naar je toe!
Nooit meer trekken en duwen maar gewoon je klanten helpen!

Killer Content en Framing

Framing, heb je daar ooit over gehoord?
Framing beïnvloed het standpunt van je lezer om de de eerste reactie van de lezer te beïnvloeden.

Woorden zijn krachtig.

De woorden die je gebruikt roepen een emotie op. Bedenk dus goed welke emotie jij wilt aanwakkeren bij je doelgroep.

Sterke framingtips:

1. Ontken niets!

Ontkennende woorden als niet kent je brein niet. De neuronen in je brein werken niet op het woordje ‘niet’.

“Denk niet aan een olifant”

Grote kans dat je toch even aan een (roze)olifant dacht. Dit is een hele bekende uitspraak die zo duidelijk maakt dat onze hersenen ontkenning niet herkennen. Gebruik de ontkennende woorden dus niet. 😉

Ontkennen = erkennen

2. De kracht van de ander herhalen

Als je een discussie wilt winnen dan is deze techniek minder succesvol. Want als je de woorden van je tegenstander herhaalt zeg je bijna dat jij er hetzelfde over denkt. Althans je hersenen vinden dat. Daarmee wint de ander terrein en verlies jij de discussie.

Maar als je de woorden herhaalt van jouw klanten maak je een positieve verbinding. Zij voelen dat jij hetzelfde denkt als zij doen en daarmee win jij terrein en daarmee dus ook klanten. Het is daarom zinvol om goed te luisteren naar je klanten. Dat doe je natuurlijk ook.

Onderzoek heeft uitgewezen dat als een serveerster de woorden letterlijk herhaalt van de klanten dat de tip dan vele malen groter is.

3. Prikkelende tekst maakt het beeld compleet

Als je schrijft over jouw product en dienst gebruik dan woorden die het beeld compleet maken. Veel mensen willen graag een beeld vormen van hoe het zou zijn als ze met jou in zee gaan.

Als je aansluit bij de Killer Content Academy kun je met je benen omhoog een inspiratiemiddag volgen. Gewoon in je eigen omgeving, verwarming een tikkie hoger en een dampend kopje koffie erbij. Dat is toch veel beter dan aansluiten in de file? Remmen en gas geven, je krijgt er kramp van in je voet en je irritatieniveau stijgt na een kwartier. Nee hoor, je logt gewoon een minuutje voor tijd in en je bent er al bij. De Killer Content Academy bied je wél een persoonlijke connectie maar geen persoonlijk drama.
Je bespaart daarmee niet alleen veel tijd en irritatie. Het is ook nog eens veel voordeliger. Leer on demand, op het tijdstip dat jou uitkomt.

4. Stick to the plan

Neuronen in je hersenen maken allerlei verbindingen. Als je verschillende frames gebruikt moeten ze met elkaar concurreren. Dan verliest jouw frame zijn kracht. Kies een framing en pas deze consequent toe.

5. De kracht van herhalen

Veel ondernemers zijn bang zichzelf te herhalen. Dat is zo niet nodig. Als jij het bijna niet meer durft op te schrijven omdat je denkt dat je niets nieuws meer zegt, pas dan pikt je lezer het op.

Blijf je boodschap gerust keer op keer herhalen. Als je een trouwe volger hebt die je erop aanspreekt, bedank je deze volger dat hij of zij je zo goed volgt en je gaat gewoon door met herhalen.

Echt, dat werkt! Mensen vinden het heerlijk om vertrouwde informatie te krijgen.

Als je weet waar je naar toe wilt, hoef je alleen te vertrekken

Ga je mee?

In de Killer Content Academy vertrekken we richting jouw succes! Wat dat dan ook voor jou mag betekenen. Meer omzet, meer zichtbaarheid, meer aandacht voor je boodschap, een volle agenda of het laten groeien van je praktijk zodat je nog meer mensen kunt helpen.

Lees meer over de Killer Content Academy en schrijf je in voor de gratis Killer Content Creator.

Ik wil graag een Content Scan van mijn bedrijf >

Een reactie plaatsen