Content en Formule 1

Content en Formule 1

Content schrijven en ondernemen

Content schrijven blijft een dingetje. Schrijven, schrappen, weer opnieuw schrijven en toch niet helemaal tevreden zijn. Ik denk dat jij het jezelf te moeilijk maakt. Als je weet wat je wilt en voor wie dan wordt content schrijven heel gemakkelijk.

Veel ondernemers vergeten het voorwerk. Het schrijven van content is het vertalen van je onderneming.

Ondernemerschap is leren én investeren

Een beetje ondernemer weet dat je je hele ondernemerschap aan het leren bent en dat je zonder investering geen groei krijgt. Maar waarin moet je investeren? Wanneer weet je dat je de juiste investering doet?
Dat is afhankelijk van je strategie.

Terwijl ik dit blog schrijf kijk ik met één oog mee naar Max Verstappen in een race in Canada. Om het enthousiasme een beetje te kunnen delen probeer ik mij te verdiepen in de wereld van Max Verstappen. Ik zie al snel een overeenkomst met Formule 1 en Content. Dat maakt mij enthousiast.

Winnen gaat allang niet meer alleen om snelheid. Het gaat om kennis, ervaring, talent, doorzettingsvermogen, techniek van de auto, de techniek van het rijden, op de juiste tijd een DRS krijgen en een goede strategie voor de banden. En dan heb ik het nog niet over het trainen op het circuit. Alles hangt nauw met elkaar samen om met een goede tijd de finish te halen!

Bouwen aan je droombedrijf is niet veel anders

Kennis

Je hebt Kennis nodig over ondernemen. Ondernemen is een vak. Als jij nooit geleerd hebt hoe je je marketing moet doen, is het een hele uitdaging om te kiezen uit de vele keuzes die je hoort en ziet. Het gevaar schuilt dat je van alles een beetje doet. Je werkt hapsnap in plaats van dat je een marketingwiel ingericht met Killer Content zodat deze soepel voor je gaat draaien.

Hapsnap werk levert stokken in je marketingwiel op. Je groei stokt terwijl je knetterhard werkt. Zonde!

Ervaring

Als je kennis hebt, dan wil dat nog niet zeggen dat je die kennis weet toe te passen. Als dat zo zou zijn wordt elke serieuze coureur nr. 1 en zet elke ondernemer miljoenen om (als je dat al zou willen).

Het is de kunst om uit alle input de juiste combinatie te maken voor jou! Wat moet jij inzetten om jouw dromen te verwezenlijken? Jij bent geen eenheidsworst en er is geen one size fits all oplossing. De kunst is om uit te zoeken welke tools voor jou werken. En hoe jij jouw ideale klant kan aanspreken met jouw content.

Talent

Jouw talent is belangrijk om te groeien. Je hoeft helemaal niet hard te werken om waarde te leveren. Juist niet. Als jij hard moet werken, als jij moeite moet doen om resultaat te behalen, dan werk je niet met je volledige potentieel. Jouw talent ligt dichterbij dan je denkt. Dat is datgene wat jij zonder moeite doet. Maak het jezelf dus niet moeilijker dan nodig is. En gebruik je eigen talent, maar zet ook de talenten van anderen in.

Doorzettingsvermogen

Geef niet op! Voor je marketing heb je een lange adem nodig. Je ziet niet direct resultaat. En dat is juist wat wij ondernemers wel graag willen. We geven energie, en we willen direct zien wat dat heeft opgeleverd. Marketing kán wel snel iets opleveren, maar meestal duurt het wat langer.

Wist je dat er minimaal 7 contactmomenten nodig zijn voordat je überhaupt succesvol een aanbod kan doen? Als je het alleen van je content moet hebben, dan mag je rekenen op 12 momenten.

Advies: Kies een strategie en houd vol!

Omgaan met teleurstellingen

Tja, het gaat ook weleens mis. Je hebt hard gewerkt, je hebt veel geïnvesteerd en toch behaal je geen winst! Dat kan frustreren!

Net als de race van zondag 9 juni waar Vettel 5 seconde strafpunten kreeg omdat hij een andere coureur in gevaar bracht terwijl hij een crash probeerde te voorkomen. Of het nu eerlijk is of niet, dingen gebeuren.

Elke situatie staat op zich. Er spelen veel factoren mee. De straf van 5 seconde maakt in dit geval een verschil tussen plek 1 en plek 2. Dat kan pijn doen.

Echte winnaars, likken hun wonden en gaan weer door.

Techniek

Net als bij Formule1 maakt de techniek het verschil. Ook al ben je nog zo’n goede coureur zoals Max verstappen, als je niet in een Mercedes of Ferrari rijdt, leg je het toch af tegen je concurrent. Dat is ook zo met je marketing.

De techniek van je marketingwiel maakt een groot verschil voor je winst. Een gratis weggever met een mailinglijst en automatisering van mailverkeer zijn onmisbaar. Een goede website en betaalmogelijkheden is noodzakelijk. Als jij je funnel (marketingsysteem) voor een groot deel kan automatiseren blijf je je concurrentie voor. Dan maakt het niet uit in welk vakgebied je werkt.

Strategie

Hier zit je echte winst, bij je strategie. Veel ondernemers beginnen te werken vanuit passie en hebben niet goed nagedacht over hun strategie. Zonder strategie loop je je staart achterna. Of in dit voorbeeld rij je je voorganger op de staart. Je zult niet vooruitkomen. Als je blijft doen wat je altijd deed ga je krijgen wat je altijd kreeg.

Weten is meten

En als je dan je marketingwiel hebt ingericht met Killer Content , en als het soepel draait dan moet je wel blijven bijsturen. Je meet je resultaten en past aan als dat nodig blijkt. Ga je voor de snelste ronde (om de vergelijking met Formule 1 te houden) of wil je stabiel bouwen aan je beste race voor het meest haalbare resultaat?

Draai aan de knoppen van je businessmodel en tweek je content totdat alles nauwkeurig op elkaar aansluit.
Zo bouw je aan jouw droombedrijf!

Investeren

Ook zo voor de hand liggend. Hoe meer je investeert in tijd en geld hoe harder je bedrijf groeit.
Ga Energierijk Ondernemen. Zorg eerst goed voor jezelf, zodat je nog beter voor je klanten kan zorgen.
Rust op tijd, drink water, eet gezond en beweeg regelmatig.

Winnen is teamwerk

Winnen is teamwerk. Dat zie je ook terug bij de Formule1. Als jij goed kan racen, heb je een coach nodig om je focus te behouden, de tools nodig om te bouwen aan je bedrijf en de bouwstenen die voor jouw bedrijf belangrijk zijn!

Maar jij kunt niet weten wat je niet weet!

De Killer Content Academy is erop gericht dat jij Energierijk kunt ondernemen. Dat jij de juiste tools krijgt aangereikt om jouw droombedrijf te bouwen. De Academy is gericht op co-creatie omdat je nu eenmaal niet alles alleen kunt doen.

Hoe zou het voelen als jij de finish bereikt? Als jij jouw beste race hebt gereden? Als jouw dromen zijn uitgekomen?

Sta daar even een momentje bij stil…..
Hoe voelt dat?

Het is haalbaar!

Maar alleen dromen werkt niet, je moet er wel wat voor doen!

Heb je het lef om te kiezen voor jezelf en jouw dromen?
Bepaal dan nu welke stap voor jou nu de beste keuze is?

Moet je schakelen? Of blijf je liever in dezelfde versnelling rijden?

Vraag gratis en vrijblijvend een content scan aan.

Ik weet niet of de Killer Content Academy een goede stap is voor jou. Maar als dat dé stap is die bij jou past, dan beloof ik je dat je meters gaat maken! #gasopdielollie

Ik denk graag met je mee. Dus gooi je twijfels overboord en volg je gevoel.

Maak direct een afspraak voor een content scan of kennismakingsgesprek.
*Gratis en vrijblijvend

 

Wil je op een andere manier kennis maken met de Killer Content Academy? Download dan de Content Creator

 

 

Plan jouw content scan of gratis kennismakingsgesprek >

Een reactie plaatsen